Panorama Walcheren 2018

JAARVERSLAG 2018

Bezoekers

Dit seizoen hebben wij 3452 bezoekers mogen verwelkomen, zowel individueel als in groepsverband,. Dit is een daling van 6% vergeleken met 2017. In groepsverband zijn er 545 bezoekers geteld, waarmee het groepsbezoek met 7% is gestegen t.o.v. 2017. Tijdens de langdurige hete periode deze zomer hebben we aanzienlijk minder bezoekers mogen ontvangen dan gewoonlijk.

Vrijwilligers

Dit seizoen hebben 37 vrijwilligers zich naast Jo DumonTak zich met hart en ziel voor het Panorama Walcheren ingezet in verschillende disciplines.
Jo heeft twee assistent schilders en de ontvangst van de bezoekers is verzorgd door 28 receptionisten, die in paren wekelijks dienst hebben gedaan.
De locatie wordt door 5 technische mensen elke maandag up to date gehouden.
De PR, sociale media, de website en de winkel worden door 4 medewerkers verzorgd. Eén medewerker coördineert de activiteiten rond de Vrienden van het Panorama en drie medewerkers organiseren de exposities.

Wij zijn continu op zoek naar receptionisten en versterking voor het PR-team.

Het team heeft dit jaar een toneelstuk (try out) bijgewoond van de Zeeuwse Komedie in het theatertje “Spoetnik”

Vrienden van het Panorama

Dit seizoen staan 44 vrienden ingeschreven, 10 meer dan vorig jaar. De vrienden zijn ook uitgenodigd voor de finisage van Hetty Schaart en Kees van de Ven.
De muziek tijdens deze happening is verzorgd door Karin Boef op piano met composities van Arvo Pärt en Douwe Eisinga.

PR/Communicatie

Wij zijn nu ook te vinden op Google Maps, Facebook, Tripadvisor, het Museumtijdschrift en andere museum- en toeristensites.

De Winkel

De omzet in de winkel is beduidend meer dan vorig jaar.

- Educatie;
In het kader van het project “kunsteducatie” hebben leerlingen van Scalda en de HZ ons bezocht in het kader van het kunsteducatieproject.

1. -Exposities;

De volgende exposanten hebben hun werk in de expositieruimte kunnen tonen:

30 maart – 6 mei            Jan van Breugel en Yuri van Zeijl

11 mei - 17 juni              Simon Balyon en Michiel Paalvast

22 juni – 29 juli              Trees Oude Ophuis en Leo Gerritsen

3 aug – 9 sept                   Berita Valk en Mark Louisse

14 sept – 28 okt             Hetty Schaart en Kees avn de Ven

Voor seizoen 2019 zijn er 5 nieuwe Wissel-Exposities georganiseerd.

1. -Evenementen en recepties;

Wethouder Rens Reinierse heeft in augustus met de beleidsambtenaar Gerard de Rijke, een oriënterend bezoek gebracht.

Plannen voor 2018

- Inpassen van het nieuwe panorama “Het Blauwe uur”.

- Onze marketingactiviteiten gaan we op landelijk niveau versterken door de
   inzet van het bureau Wonderneming van Fusina Verloop. Dit alles op basis van
   no cure no pay.

- De seizoenopening zal in het kader staan van de voortgang van het doek: “Het
   Blauwe uur”. Deze happening wordt omlijst met muziek.

Exposanten 2019:

In het komend seizoen zijn er weer 5 nieuwe Wissel-exposities gepland welke door de volgende exposanten worden ingericht;

Michiel Hermsen

Philip Veurink

Guy Timmermans student(en) Academie Gent,

Anne-Lies Soet ,Carla Kesteloo, Annemiek Visser