Panorama Walcheren 2019

Groepen 763 567 533 789
Totaal 4713 3775 3682 4169

Vrijwilligers

Dit seizoen hebben 41 vrijwilligers naast Jo DumonTak zich met hart en ziel voor het Panorama Walcheren ingezet in verschillende disciplines. Jo heeft een assistent schilder en de ontvangst van de bezoekers is verzorgd door 31 receptionisten, die in paren wekelijks dienst hebben gedaan. De locatie is door 5 technische mensen elke maandag up to date gehouden.De PR, sociale media, de website en de winkel worden door 4 medewerkers verzorgd.

Eén medewerker coördineert de activiteiten rond de Vrienden van het Panorama en verzorgt de fotografie.

Eén medewerker coördineert en verzorgt het lesgeven aan schoolklassen en drie medewerkers organiseren de exposities voor derden.

De organisatie van het groepsbezoek en de coördinatie van de gidsen wordt door één van onze medewerkers verzorgd.

Helaas zijn twee van onze vrijwilligers overleden: José Dorlein en Jan Harthoorn.

Vrienden van het Panorama

Dit seizoen staan 94 vrienden ingeschreven, 50 meer dan vorig jaar. De vrienden zijn ook uitgenodigd de vernissages van Michiel Paalvast, de Kunstacademie Gent, van Carla, Annemieke en Anne-Lies bij te wonen.

PR/Communicatie

In verschillende landelijke dag- en weekbladen, zoals Elsevier, De Telegraaf en de PZC zijn artikelen of interviews gepubliceerd. Mede hierdoor is er beduidend meer publiek aangetrokken dan voorgaande jaren. Onder auspiciën van de VVV heeft een groep van ruim 50 Belgen, werkzaam in het toeristisch domein, het Panorama bezocht. Wij zijn te vinden op Google Maps, Facebook, Tripadvisor, het Museumtijdschrift, de VVV en andere toeristensites.Lions Vlissingen heeft een donatie van € 2000,- aan ons toegekend.

Projecten

Het panorama, “het blauwe uur” van Middelburg, is door Patriek Lodiers feestelijk onthuld en verhuisd naar de grote hal. Hier staan nu 8 panorama's opgesteld. Het nieuwe panorama “Westkapelle” is opgezet in het atelier. Een onderdeel van het doek “de Koopmanshaven” is geëxposeerd in de voormalige bibliotheek van Vlissingen.

Educatie

Dit seizoen hebben 6 groepen leerlingen en studenten van o.a. KABKA Den Haag, VSV en het Scheldemond College workshops gevolgd en rondleidingen gekregen. Voor het eerst heeft ook een groep van 10 volwassenen een workshop schilderen gevolgd.

Exposities

De volgende exposanten hebben hun werk in de expositieruimte kunnen tonen:

blok 1 apr./mei Michiel Hermsen
blok 2 mei/juli Philip Veurink
blok 3 juli/aug Guy Timmermans
student(en) Academie Gent
blok 4 aug/sept Anne-Lies Soet Carla Kesteloo Annemiek Visser
blok 5 sept/nov Jacqueline Midavaine/Agnes den Hartogh/museum
Scheldewerf: 100 jaar machinefabriek
Tijdens de winterstop heeft een aantal van de vrijwilligers hun werk geëxposeerd,
vooraf gegaan door een gezellige vernissage.

Plannen voor 2020

Inpassen van het nieuwe panorama “Westkapelle” in de grote hal. De seizoenopening zal in het kader staan van de voortgang van het doek: “Westkapelle”. Deze happening zal worden omlijst door het Westkappels koor

Exposanten 2020

blok 1 Leo Groenleer
blok 2 Leen v. Dixhoorn
blok 3 Peter-Paul Adraansens
blok 4 Silvia Radius
blok 5 Ilse van Loo

Expositie Leo Groenleer van 11 april tot en met 17 mei 2020

Een botanische tekening of schildering van een plant toont een gedetailleerde
en wetenschappelijk verantwoorde weergave van een plant of delen daarvan.
En de liefde voor de bloemen en planten en de natuur in het algemeen is de basis van zijn hobby.
De tekeningen en aquarellen zijn allemaal van planten en bloemen die bij hem thuis in
de tuin te vinden zijn. Zelf zegt Leo: “dubbel plezier, tuinieren én tekenen”.
Een werkelijk prachtige tentoonstelling met zeer verfijnde kunst.

Het winkel assortiment wordt versimpeld en meer authentieke producten
worden aangeboden.

Panorama Walcheren    |    De Willem Ruysstraat 102    |   4381 NK   |    Vlissingen